Wednesday, April 1, 2009

Posting Order

Posting Order atau dalam bahasa melayu Myanmar PO.

Last2 aku jugak yang masih duduk kat sini. Tak lama lagi seorang lagi kawan akan pergi. Dah lah naik pangkat dalam masa yang sama pergi ke tempat yang best gila lah untuk golf, shopping & apa2 lah. Sebab tu lah sedih jugak dengar Tuan Haji Sami yang belum ada peluang merasai nikmat nya Bangkok. Kalau dia pergi Bangkok, habis lahhhhh semua aka jadi BENGKOK.

Tuan Haji Sami sedih sebab belum pernah pergi Bangkok tapi aku ni lagi sedih sebab masih jugak kat sini. Pejam celik tahun ni dah masuk tahun kelima aku kat Yangon ni. Entah apa lah dosa aku sampai lama benor orang suruh duduk kat sini. Mungkin ada kot aku buat dosa???

Dah lah kawan2 makin kurang. Happy our pun dah jarang2. Aku masih jugak tak pulang2. Bukan setakat kawan2 makin hilang, poket pun main nipis sebab duit melayang. So, driver R9 tu setakat jadi bayang2.

Oleh itu, kawan2 sejati ku semua. Doa2 lah semoga tahun ni jadi tahun yang last aku duduk kat sini. Kalau dulu happy tapi karang ni sepi. Sampai menggigil kaki & gigit jari. Anak2 daripada kecik dah pandai berlari. Tapi aku masih di sini. Silap2 hari bulan dapat seorang lagi.

Kepada Tuan Haji Shah, aku nak ucapkan tahniah atas kehadiran anak2 kesayangan yang dinanti selama ini. Syukur.......... akhir dapat tercapat jugak hajat. Insyaallah... dia akan jadi anak yang soleh dan beriman serta berbakti kepada ibu dan bapa. Insyaallah...

Kepada Tuan Haji Wan, tak lama lagi naik pangkat & menikmati ke syurgaan di Bangkok. Kalau kawan2 free nanti kita pergi jengok. Alangkah seronok...

Wassalam,

No comments:

Post a Comment