Thursday, November 26, 2009

Tak Tau Pasai Apa...

Sahabat2 ke sekalian...

Dekat nak hujung tahun ni banyak pulak benda nak kena buat. Nampak gayanya, tertangguh jugak beberapa plan atau projek yang aku dah rancang untuk "membaiki" apa yang patut di pejabat ni. Bukanlah nak buat sesuatu yang hebat tetapi sekadar nak buat apa yang perlu dibuat sekadar mampu yang boleh. Cuba nak perbaiki apa yang perlu diperbaik pulih pun sekadar mampu yang boleh. Aku bukannya pandai sangat atau pakar tetapi tidak salah kalau aku mencuba dan dengan secubit pengalaman serta pengetahuan yang ada, aku ingin mencuba melakukan sesuatu demi kepentingan atau kebaikan bersama. Tak salah kan...

Tapi, hari ni terasa macam sama seperti beberapa ketika yang lepas. Rasa agak malas dan lebih banyak termenung dan merenung. Tapi... ntah lah. Kadang2 rasa kurang pasti dan yakin apa yang sebenarnya sedang berlegar dalam fikiran aku hari ini. Fikiran sedikit merewang dan boleh dikatakan hari ini merupakan hari yang agak gagal atau mengecewakan jika diukur dari segi prestasi kerja. Andai kata ikut KPI, dah gagal lah untuk capai KPI hari ini. Pasai apa hahhh...

Mungkin hari ni baru dapat semula gaji setelah lama menunggu sebab gaji bulan November dapat awal sangat. Mungkin terlalu memikirkan plan bajet 2010 atau perancangan yang masih belum selesai. Atau... terlalu memikirkan tentang sistem persekolahan yang terpaksa dihadapi oleh anak2. Mungkin jugak terlalu memikirkan kenapa Peru ni jauh sangat dari Malaysia. Ntah lah... pasai apa hahhh...

Aku dah baca blog milik sahabat karib aku: Tuan Haji Asri dan Wan Sudirman. Kot2 aku boleh jawapan mengapa hari ni perasaan aku berkecamuk. Tetapi masih gagal mendapat jawapannya. Aku cukup pantang kalau ada tugasan menunggu atau melonggok atas meja. Kalau boleh siap serta-merta aku akan buat. Tapi... hari secara peribadinya aku gagal sebab ada kerja atau tugasan yang biasanya aku boleh siapkan serta-merta tidak dibuat. Bahkan, ada kerja yang setakat hanya nak 'reply' balik pun aku tak leh nak buat. Gagal lah... orang putih kata 'Fail!!!' Ntah lah... pasai apa hahhh...

Baiklah... sebelum lupa. Ada eloknya aku ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha atau Raya Korban kepada seluruh ahli keluarga, sahabat handai, sanak saudara di seluruh dunia terutamanya yang ada di Malaysia. Kepada sesiapa yang berkemampuan buat ibadah korban tu alhamdulillah... rezeki Allah SWT. Kepada sesiapa yang belum ada rezeki macam aku ni, Insyaallah... niat untuk tahun depan. Terasa rindu yang amat sangat lebih2 lagi dah lebih 5 tahun tak merayakan Raya Haji di Malaysia. Raya Puasa pulak dalam tempoh lebih 5 tahun ni alhamdulillah... sempat 3 tiga beraya di Malaysia walaupun pada kali ketiga baru2 ini setakat 2 hari je. Apa nak buat demi tugas.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment