Wednesday, May 12, 2010

Harapan...

Semalam merupakan hari yang agak ceria... berita yang diterima agak menggembirakan meski pun ianya boleh bertukar hanya kepada sebuah harapan. Namun... aku berdoa agar ianya menjadi kenyataan. Mengapa aku mengharapkan ianya terjadi??? kerana... aku percaya dan yakin dengan rezeki Allah SWT serta mungkin ini suatu rezeki untuk anak-anak ku. Sememangnya... bagai manusia biasa, aku amat mengharapkan agar ianya benar2 terjadi. Aminnn...

Tanpa berlengah... aku telah sediakan dan siapkan maklumat yang diminta. Sekali lagi aku berdoa dan berharap agar kertas kerja yang bakal dihantar akan mengembalikan berita gembira itu. Jika tidak... aku akan pasrah dan menerimanya dengan hari terbuka. Aku mesti percaya bahawa... segala apa yang bakal berlaku, adalah ketentuan-Nya. Sebagai manusia biasa, hamba-Nya yang kerdil dan tidak berdaya... aku akan terus berdoa dan mengharapkan keredaan-Nya...

Wallahualam,

No comments:

Post a Comment